bir

DÖK PDF Nyomtatás E-mail
Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 

A Diákönkormányzatok a rendszerváltás óta működnek a gyermek és ifjúsági közösségekben. Az úttörőcsapatok megszűnésével a gyerekek számára lehetőség nyílt, egy új szervezet létrehozására, mely politikailag semleges, demokratikus és elsősorban a gyerekek érdekeit tarja szem előtt, ez lett a Diákönkormányzat.

 

Iskolánk valamennyi tanulója tagja az iskolai Diákönkormányzatnak, melynek munkáját az osztályközösségek választott vezetőiből álló önkormányzati szerv a Diáktanács irányítja, és havonta ülésezik, vagy fontos alkalmakkor. Munkáját segíti a mindenkori diákönkormányzatot segítő tanár.

 

A DÖK saját Működési Szabályzat szerint működik. Rendszeresen és következetesen gyakorolja a döntési, egyetértési, véleményezési és javaslattételi jogait, a diákönkormányzatot segítő tanár segítségével. Részt vesz minden fontos iskolai dokumentum kidolgozásában, pl. a Házirend megalkotásában.

 

A diákönkormányzat célja, feladata

  • A diákönkormányzat feladata, hogy tagjai érdekeit képviselje, az érintett tanulók érdekében eljárjon.
  • A diákönkormányzat tevékenysége a tanulókat érintő valamennyi kérdésre kiterjed.
  • A diákokat érintő kérdésekben véleményt nyilvánít, a diákokat érintő jogorvoslati ügyekben javaslatot tesz az igazgatónak. Javaslatot tesz a gyermekeket és az ifjúságot érintő helyi döntések meghozatala előtt.
  • A diákönkormányzat a tanulói érdekképviseleten túl részt vesz az iskolai élet alábbi területeinek segítésében, szervezésében is:
    - tanulmányi versenyek, vetélkedők
    - kulturális programok
  • javaslatok, ötletek gyűjtése a szabadidő-felelősöknek

Szervezeti felépítése, működése

A DÖK az iskola negyedik évfolyamától működteti diákképviseleti rendszerét.

Az 1., 2., 3. osztályosokat is megilleti ,hogy a DÖK szervezésében lévő bármelyik programon részt vehetnek, véleményüket, javaslataikat elmondhatják tanítóiknak, vagy a DÖK segítő tanárnak.

A felső tagozatos osztályközösségek maguk közül minden tanév elején megválasztják a diákönkormányzati képviselőket

Az így létrejött testület a DÖK-vezetőség (más néven Diáktanács) A DÖK-vezetőség megbeszéléseit szükség szerint tartja. Az első alakuló ülést a DÖK-segítő pedagógus hívja össze.

Ezt követően a gyűlések összehívását az elnök, vagy bármeny vezetőségi tag kezdeményezheti.

 

 

A vezetőség feladata, hogy

  • megfogalmazza a problémákat
  • döntések, javaslatok meghozatala előtt kikéri az őt megválasztó tanulóközösségek, tanulók véleményét.
  • tagjain keresztül tájékoztatja a tanulóközösségeket az igazgatóság tevékenységéről, döntéseiről
  • megválasztja a vezetőség elkészíti a diákönkormányzat éves munkatervét

Képviselet, kapcsolattartás

A diákönkormányzatot az iskola igazgatóságával, a nevelőtestülettel való kapcsolattartásban, tárgyalásokon a diákönkormányzatot segítő nagykorú személy képviseli és/vagy a DÖK-segítő pedagógus.

Hagyománnyá vált rendezvényeink:

  • Az 5. évfolyam felsőssé avatása mindig vidám feladatokkal történt.
  • Az előző tanévben először megrendezett MI és TI, fiúk-lányok vetélkedője nagy sikert aratott, így az idén is megrendezésre kerül.
  • Karácsonyi, húsvéti játszóházak.
  • Karácsonyi vásáron sok ötletes ajándék talált gazdára.
  • Adventi hagyományok ápolása.
  • A farsang mindig vidáman hangulatban telik.
  • A papírgyűjtés egyetlen bevételi forrásunk, évi két alkalommal szervezzük meg, nagy-nagy szülői segítséggel, eltérő átvételi árakkal, de mindenképpen hasznos tevékenység. Ebből hangversenybérletre, színházbérletre, és könyvekre is jutott.
  • Kirándulások szervezése: pl. négy évszak négy túra
  • Az állatmenhely látogatása, támogatása.
  • Állatsimogató, állatszépségverseny rendezése.
  • Évfolyam programok szervezése.
 

Visszaszámláló

Még
a téli szünetig!



Támogatja a Joomla!. Designed by: joomla templates vps Valid XHTML and CSS.